Auteur Sujet: Luetzen and Bautzen  (Lu 2485 fois)

Hors ligne Malaspina

  • Lieutenant
  • **
  • Messages: 94
Luetzen and Bautzen
« le: 20 octobre 2011, 11:09:48 am »
I'm very interested in these battles . Haven't found them in Orendel's pack so I was wondering if it was worth giving them a try.

Setting up the armies in the OoB is really fun but also hard work. I don't mind spending a lot of time on it (no pressure) but I would prefer to have a good start and not to have to redo the whole job over again because I missed some fundamental element at the beginning. (The OOB Editor is cool but it doesn't appear to be very flexible when you need to make changes).

What are some of the things I should be aware of ? Are these battles impossible to reproduce for some reason unknown to me?

For example, French side at Lutzen:

1. Grand Armée under Napoleon:

- the Imperial Guard under Mortier,
- the Guard Cavalry under Bessieres,
- Guard arty under Dulaloy,

plus the corps of:

-Ney,
-Marmont,
-Bertrand,
-Oudinot,
-Arty reserve,

2. Armée de l'Elbe under Eugene:

- Lauriston
- McDonald
- Latour Maubourg
- arty park

All the above info found in Nafziger.

That would be 1 Army of 8 corps (Napoleon) + 1 Army of 4 corps (Eugene). I understand that we can only have 1 Army commander per side, so that would be Napoleon of course. This would result in 1 Army of 12 corps.

But where do I leave poor Prince Eugene?
Can some units (arty park) be consolidated)? How is it best to do this?
Will CEH 300 be enough?
Would it be wiser to wait for all the patches to be released before starting this project?

Lots of questions.

Thanks for any help!

*************

Je suis très intéressé par ces combats. N'ai pas trouvé en Orendel pack, je me demandais s'il était utile de les essayer.

Mettre en place des armées dans les OOB est vraiment amusant, mais aussi un travail difficile. Je ne me dérange pas de dépenser beaucoup de temps sur elle (pas de pression) mais je préfère avoir un bon départ et ne pas avoir à refaire tout le travail encore une fois parce que j'ai raté certains éléments fondamentaux au début. (L'éditeur OOB est cool, mais il ne semble pas être très souple pour faire des changements lorsque vous avez besoin).

Quelles sont certaines des choses que je devrais être au courant? Ces combats sont impossibles à reproduire pour une raison inconnue de moi?

Par exemple, côté français à Lutzen:

1. Grande Armée de Napoléon:

- La Garde impériale sous Mortier,
- La cavalerie de la Garde sous Bessières,
- Garde arty sous Dulaloy,

et les corps de:

-Ney
-Marmont,
-Bertrand
-Oudinot,
Arty-réserve,

2. Armée de l'Elbe, sous Eugène:

- Lauriston
- McDonald
- Latour-Maubourg
- Arty parc

Toutes les infos ci-dessus dans Nafziger.

Ce serait une armée de 8 corps (Napoléon) + 1 armée de 4 corps (Eugene). Je comprends que nous ne pouvons avoir que un commandant de l'Armée pour le côté, que ce serais Napoléon bien sûr. Résultat 1 armée des 12 corps.

Mais où puis-je laisser le pauvre prince Eugène?
Peuvent certaines unités (arty parc) etre consolidées? Comment est-il préférable de faire cela?
CEH 300 sera suffisant?
Serait-il plus sage d'attendre que tous les patchs d'être libéré avant de commencer ce projet?

Beaucoup de questions.

Merci pour toute aide!
(Désolé pour mon français)


Napoleon BlownApart

Hors ligne DominiqueT

  • Officier HistWar
  • Colonel
  • ***
  • Messages: 921
    • Les Monuments de l'Empire
Re : Luetzen and Bautzen
« Réponse #1 le: 20 octobre 2011, 11:26:48 am »
I am also very interested in these battles. The French Napoleonic magazine Gloire et Empire will publish a special issue on the subject next week, with an article written by... me.


http://www.lelivrechezvous.fr/nos-revues/gloire-empire/gloire-empire-n-39.html
I already tried to make some OOB's and maps for the 1813 campaign, but it's no use, Histwar doesn't give the needed Prussian (1813-1814) troops. We'll have to wait, unfortunately !

Hors ligne Malaspina

  • Lieutenant
  • **
  • Messages: 94
Re : Luetzen and Bautzen
« Réponse #2 le: 21 octobre 2011, 10:44:10 am »
Wow! Fantastic! Great job!

Does the Waterloo "module" add some Prussian troops? landwehr etc.?
Napoleon BlownApart

Hors ligne DominiqueT

  • Officier HistWar
  • Colonel
  • ***
  • Messages: 921
    • Les Monuments de l'Empire
Re : Luetzen and Bautzen
« Réponse #3 le: 21 octobre 2011, 13:18:12 pm »
It does, but the are 1815 Prussian troops, leaving us still without the needed 1813-1814 troops.

I suppose the 1813-1815 Austrian troops are also missing (as well as many Russian troops).